Nieuws Artikelen | Categorieen | Zoeken | Syndicatie

Crisis of kansen? Crisis of kansen?
Door frugadmin op dinsdag 8 januari 2013 - 3440 x bekeken
De vraag die je altijd kunt stellen; of er een crisis gaande is of dat er zich kansen voordoen. Als we kijken naar de crisis zien we toch dat de consument meer geld over heeft voor voeding. En vooral voor producten met een verhaal. Kortom misschien zijn er wel kansen. 
Standaardisatie en Informatie-management is in deze tijd in mijn visie ook een kans. Voor 2013 zijn er vele kansen. Bijvoorbeeld…

Close the LOGISTIC information chain

Het sluiten van de logistieke stroom en optimalisatie van de logistiek is nodig voor een efficiënte en effectieve keten. Hiervoor is het noodzakelijk te gaan schakelen met locatie identificatie (GLN), standaard palletlabel (GTIN en SSCC) en digitale pakbon (DESADV). 
Hierbij is datakwaliteit essentieel. Dit is in 2013 een speerpunt voor de Nederlandse retail. 

FRESH FACTURING from grower till retailer
Het gebruiken van een digitale factuur voor de hele keten is een must om de digitale betalingsprocessen te vereenvoudigen. Maar ook hier zijn er kansen. Zeker als je bedenkt dat klanten steeds vaker bereidt zijn ook digitaal te melden welke rekening wanneer betaald is. Maar als je dit kunt met je klanten, kun het dan ook met je leveranciers? 
Op dit vlak zijn snel en effectief kosten voor u te besparen.Maar niet door dit alleen te doen voor uw klanten. 

IDENTIFY your FRESH Quality
Het omhoog tillen van een AGF-product van bulk naar onderscheidend begint met een onderscheidende identificatie. Elk product zijn eigen code. Dan krijgen we immers de kans aan deze code tot aan de consument ons eigen verhaal te koppelen. 
Door de Duitse retail zijn nieuwe regels opgesteld voor gebruik van Global Trade Item Nummers  (GTIN) en hier aan gekoppeld product classificatie (GPC).  

SECURE a save fresh chain
Het veiligstellen van een zekere keten is cruciaal voor het overleven van de sector. Consumenten moeten blind op het NL-product en zijn export kunnen vertrouwen. Alles moeten we in het werk stellen om middels informatie de keten van teelt tot consument te borgen. Laten we de effecten van een volgende EHEC minimaliseren mocht deze er komen.
Ook de Nederlandse overheid kijkt wederom kritisch naar de borging in de keten. De effecten van een crisis op economisch vlak zijn gewoon gigantisch. 

CONNECT to the consumer
Tenslotte zijn er kansen middels nieuwe technologie ons verhaal bij de consument op de keukentafel te krijgen middels zijn Smartphone of Tablet. Heeft de consument hier interesse in? Zeker weten !! Immers alle trendwatchers geven een toptrend voor 2013; de moestuin terug in de tuin en op het balkon….
In het Facebility project doen we ervaring op met deze ontwikkeling, sluit u hierbij aan en leer met ons mee. 
Kortom kansen in de crisis….. Succes met de uitdagingen voor 2013…
Wilt u meer weten over de geschetste ontwikkelingen; neem gerust contact op met onze Support Desk.