Nieuws Artikelen | Categorieen | Zoeken | Syndicatie

The summer is Magic The summer is Magic
Door frugadmin op donderdag 7 juli 2011 - 4752 x bekeken
Zo kort voor de vakantie en luisterend naar Radio Tour de France komen ze natuurlijk allemaal langs; die oude zomerhits. Zo ook Playahitty met The Summer is Magic. Vooral dat Oh Oh Oh doet het hem.
Maar in de Groenten en Fruit moet de zomer 2011 wel heel erg magic worden wil het verlies door de EHEC crisis alsnog een beetje goed gemaakt worden. Het is eerder Oh Oh….

Natuurlijk stel je jezelf dan de vraag of supply chain informatiemanagement dit had kunnen voorkomen. Maar, zoals ook eerder gezegd, hebben we ons product en onze processen op orde. Tracking & Tracing kan natuurlijk beter en vooral efficiënter. Het consequenter inzetten van technologie en standaarden kan het proces in de Supply Chain nog beter beveiligen / bewaken / volgbaar maken.
Maar het proces in de nieuwe social media is van een heel andere orde. Immers, twee milli seconden nadat iets gebeurt, weet de hele wereld het. Vervolgens gaan alle stoplichten op rood, ongeacht of we schade kunnen toewijzen aan partijen, telers of zelfs landen.  Hier helpt geen barcode meer.

Dus wat we doen is onzin? Nee hoor….
Immers, het gaat in deze situatie heel veel om vertrouwen van de consument in een merk/land van herkomst. Dit vertrouwen onderbouw je als keten door een complete en gesloten Tracking & Tracing, zichtbaar middels herkenbare coderingen/barcodes voor de consument. Dit gekoppeld aan het gebruik van nieuwe media via smartphone gekoppeld aan herkenbare afkomst is mijns inzien de volgende stap te maken. De uitrol van de Global Location Numbers richting teelt en het Facebility – project ( 2x2 Smartphone project samen met het Groenten & Fruit Bureau) waar we midden in zitten zijn een goede basis voor de volgende  zomer.

Hopelijk wordt deze echt Magic.

Fijne vakantie, Harrij Schmeitz

You Tube; The summer is Magic