Nieuws Artikelen | Categorieen | Zoeken | Syndicatie

BERLIN 2011 -2- Wat een feest...
Door frugadmin op maandag 14 februari 2011 - 4679 x bekeken

Ik had u beloofd mijn gedachten over de Fruit Logistica met u te delen gedurende de dagen in Berlijn. Echter helaas is dit niet gelukt. Nee, niet er was geen techniek of internet. Nee, niet dat er niks te doen was. Nee, het was gewoon vol met ongeveer 55.000 bezoekers en 288 NL stands. Dit was gelukkig te merken in onze stand.

Maar Internationaal hebben we veel aandacht gehad. Daar waar we geen enkel rol speelden op het domein van standaardisatie in vers, mocht dit al gebeuren, staan we nu namens de Nederlandse sector midden in front-linie. Een van de doelen van Frug I Com is en was een toonaangevende rol spelen bij de ontwikkeling van de internationale digitale AGF-keten. Deze missie is geslaagd kunnen we nu zeggen. Vele landen zien ons als het voorbeeld en volgens onze visie en aanpak doen we dit graag. Zo is er erg veel belangstelling voor het teeltbericht wat we bij Fruitmasters aan het testen zijn.

Ook was er weer taart. Haluco en BGB zijn er in geslaagd hun gehele T&T (traceability) te baseren op de GLN-coderingen. Een geweldige stap in de toepassing en een compliment voor onze Support Desk welke hun waar mogelijk hebben geholpen. Steeds meer bedrijven en afzetorganisaties laten weten dezae stap ook te willen gaan zetten. Wij zijn er klaar voor. 

Leuk waren ook de reacties op onze film "A view on the Fresh Supply Chain of 2021". Vooral de visie die we al beperkt lieten zien over het Faceability project waar we smen met het Groenten&Fruit Bureau een stap willen maken in het verbinden van teler, productinformatie, etc. aan de streepjescode heeft to veel discussies geleidt. Dit wordt vervolgd.

De Twitter #NLFRLOG werd wel gebruikt maar we kunnen zien dat gebruik van Social Media in onze wereld kansen beidt maar gebruik nog in de kinderschoenen staat. Kortom nog veel werk te doen.En dat geld ook voor morgen, na Berlijn op weg naar de Tuinbouw Relatiedagen....

Harrij

PS. Wat de beurs betreft is het trouwens heel simpel. Wie toegevoegde waarde kan bieden aan de totale supply chain, en dit is meer dan of een doosjes, merk of product, is spekkoper.

 

 

Door Justis op vrijdag 4 november 2011
I am ttoally wowed and prepared to take the next step now.