Nieuws Artikelen | Categorieen | Zoeken | Syndicatie

Berlin -4- Technologie is there
Door frugadmin op donderdag 4 februari 2010 - 4280 x bekeken

Het valt wel op hier in Berlijn. Het gaat niet meer alleen om “The unique fresh product” maar om “The circle of supply”. Het verpakken, de logistieke dienstverlening en andere diensten worden steeds belangrijker voor de traditionele handel en teelt van AGF-producten. Toegevoegde waarde is meer dan een leuk product.

Vandaag tekenden Haluco en Interfrukt een vrij unieke overeenkomst om gegevens te delen met elkaar gebaseerd op GS1-standaards. Uniek is ook de Noorse ambitie in 2010 toonaangevend te zijn in traceability in food. Dit zijn geen strategische plannen maar actie.

Dat de techniek er klaar voor is weten we allang. Hier op de Fruit Logisitica dan ook veel aandacht voor de Databar bij de leveranciers van labels. Interresant is te zien dat er vele voorbeelden zijn van Databar – productlabels van bijv. Oppenheimer, Mexico, Cape Span, Red Delicious USA, etc. Ook tonen leveranciers inpaklijnen waar producten gewogen worden waarna het gewicht in de databar wordt geprint.

Naas labels is een vernieuwende ontwikkeling: het printen van folie in 10 kleuren tijdens het verpakken incl. de databar labels. Geen drukwerk meer en maximale flexibiliteit. Kansen genoeg.

Zo nu weer terug naar het overvolle gangpad hier in de Messe Berlin. Fruit Logsitica leeft. Tot schrijfs....